Välkommen till Karateklubben i tyresö

Karateklubben SUHARI är en karateklubb som i mars 2014 startade sin verksamhet i Tyresö. Detta tack vare ett samarbete med Tyresö Gym. Klubben drivs helt ideellt genom strategiska samarbeten och idella krafter. Vi är den enda karateklubben i Tyresö och fokuserar därför på att utveckla klubben långsamt med ambitionen att bli en stor och väl fungerande ideell sportförening i Tyresö med ett stort upptagningsområde runt kommunen.

Idag finns vi Budolokalen i Kumla skola. Vi är cirka 150 tränande i klubben, fördelat på ett antal träningspass lördagar, söndagar och på tisdagar.

Karate är en stor och växande sport runt omkring i världen. Sverige har som karate-nation utmärkt sig på flera sätt, med stora internationella erkännanden.

Vi tränar en Karatestil som heter Wado-Ryu. En form av karate som tillhör en av de stora stilarna i världen. Wado-Ryu har sitt ursprung i traditionell karate och ju-jutsu. Vi är medlemmar av den internationella organisationen Wado International Karate Federation och svenska idrottsförbundet. Detta gör att vår klubb har en tydlig förankring i idrottssverige och karatevärlden. Alla medlemmar är försäkrade genom svenska idrottsförbundet.

Tack vare Tyresö Gym, fick vi en unik möjlighet att starta upp verksamheten här i tyresö. Nu har vi lokaler i Kumla skola och fortsätter att satsa på att utveckla verksamheten med träning i världsklass, aktiviteter och specialträning för nya och avancerade. Genom strategiska samarbeten och idella insatser verkar vi för att hålla klubbens kostnader så låga som möjligt. Alla ska kunna träna karate!

Varför träna karate?

• Ökat fokus
  • Förbättrad koncentration
  • Fysisk kontroll